Wat is de HIS Zuid West Nederland?

De Health Innovation School is Nederlands allereerste gezondheidsinnovatie trainingsprogramma gericht op toekomstige leiders, van alle subsectoren van het gezondheids- en zorgsysteem (inclusief patiënten!). Het programma is gemaakt om houding en gedrag te veranderen in de nieuwe tijd van innovatie. Het doel is om toekomstige leiders van het hele Nederlandse gezondheids(zorg)systeem te wapenen met de benodigde kennis, mindset en competenties om de gezondheids- en zorginnovaties te leiden of mogelijk te maken op schaal van het gehele systeem.

Nadat het Radboud REshape Center in co-creatie met het Ministerie van VWS het initiatief voor de landelijke Health Innovation School namen in 2017, volgt de eerste vertaling naar de regionale editie in regio West-Brabant. GGD-West Brabant, Care Innovation Center West-Brabant, Innovitapark en Alles is Gezondheid bundelen hun krachten en lanceren in januari 2019 de Health Innovation School Zuid West Nederland.