Health Innovation School – Zuid-Oost Nederland

Veelgestelde vragen

We proberen je zo goed mogelijk van informatie te voorzien op onze website en andere kanalen. We weten ook dat er een aantal vragen altijd terugkomen. Staat jouw vraag er niet bij? Laat het dan gerust weten via Twitter, Linkedin of onze contactpagina!

Het programma bestaat zowel uit Engelse en Nederlandstalige sprekers. Goede vaardigheid in het spreken en schrijven in de Nederlandse taal is echter wel een vereiste om in deze regio deel te kunnen nemen.

De Health Innovation School (HIS) is een gezamenlijk initiatief van de Radboudumc REshape Center in Nijmegen en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport in Den Haag. Het doel van de HIS is het bevorderen van samenwerking op het gebied van (systeem)innovatie in de zorg en welzijn.
De drie pijlers van de Health Innovation School zijn het stimuleren van een innovatieve manier van denken, het uitwisselen van kennis en vaardigheden en het bevorderen van samenwerking in netwerken.

Je leert bij de Health Innovation School innoveren in je eigen praktijk, de lessen worden ‘just-in-time’ aangereikt terwijl je met een team uit de regio werkt aan een actuele uitdaging die in je eigen regio speelt. Je werkt dus niet alleen al lerende aan een innovatie, maar ontwikkelt tegelijkertijd ook een netwerk van belangrijke stakeholders die je ook na de Health Innovation School kunnen helpen bij het succesvol innoveren.

Daarnaast is er nog geen cursus waarbij patiënten en zorgprofessionals schouder aan schouder staan met andere deelnemers vanuit het gehele gezondheidssysteem.

Deelnemers die hebben deelgenomen aan de klassikale sessies gedurende 6 dagen en het praktijkproject succesvol hebben voltooid, krijgen een certificaat van deelname dat onder andere wordt ondertekend door een topambtenaar van het Ministerie van VWS.

Vergeleken met de vele innovatie masters, cursussen en opleidingen is € 250,- inderdaad een schijntje. Het dient dan ook enkel om ons te helpen in het dekken van de kosten voor bijvoorbeeld de catering. De Health Innovation School is opgericht in samenwerking met Radboudumc en VWS. Om die reden heeft het programma dan ook geen commerciële doelstelling. Daarnaast betalen wij onze sprekers in principe niet, alle sprekers worden gevraagd een bijdrage te leveren ten behoeve van het gezondheidszorg systeem. We hebben met dit systeem bij de eerdere edities ook aangetoond dat het desalniettemin lukt om (inter)nationale topsprekers en -trainers te betrekken. Zij geloven net als ons in het belang van samenwerking.

Load More